Na této straně se chci zabývat podrobně upravováním jednotlivých technologických celků. Pro začátek budu uvádět úpravy sloužící v závodním voze především ke zvýšení životnosti, zlepšení jízdních vlastností a zvyšování výkonu pasivní cestou, to znamená omezováním ztrát výkonu již dosaženého. K vlastnímu vysvětlování složitých úprav přispívajících ke zvyšování výkonu
motoru chci přistoupit později. Předem chci upozornit že provádění jednotlivých zásahů si vždy vyžaduje provádění všech prací na vysoké technologické úrovni a v mnoha případech sebou nese potřebu kompletní přestavby celého celku do kterého učitá úprava zasahuje. V krátkosti řečeno žádné upravování typu "nasadit a odjezd" nebo "čím víc tím líp" vám v žádném případě nepřidá na výkonu, nebo na životnosti. Příprava opravdových soutěžních automobilů musí být prací ladičů. Na závěr ještě jedna rada, pokud jste stále pevně rozhodnutí proniknout do světa nadupaných motorů vždy mějte na paměti, že stále platí něco za něco, každá změna sebou nese řadu problémů na které narazíte hned, nebo později.Popisované technologie se týkají vozidel Škoda vyráběných od roku 1970 typ: Š 100, Š 110, ale také starších Š 1000 MB, až po Š 130. Získané poznatky samozřejmě platí ve stejné míře při upravování novějších vozidel i jiných typů.
Následujících odkazů bude ještě přibývat a hlavně se stanou postupně aktivní. Budou zde popsány podrobné návody včetně zkušeností a fotografií k jednotlivým celkům.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uložení agregátů, konstrukce karoserie, konstrukce motorů pro sk.A2 |
|
|
|
|
|
|
|
Kola, gumy |
|
Spojka |
|
Převodovka |
|
|
|
|